//Awesomeness Diary :D

Selamat Datang.
Jangan lupa Senyum sokmo :)


D'Boss!

Facebook | Twitter | Ask.Fm | Instagram
BudakComelNyebok
Assalamualaikum n Hello fellas, my name is Huda, the owner of this wonderful site . I'm the one who take care of this blog so , don't take anything from here or i will kill you.


Entries About Linkies Them <3

Scream!

URL blog wajib ada not email
Please put ur link correctly
Harsh words are NOT allowed

<3


Credits!

Template: Nurul AtiQah
Basecodes: Ainabillah Shafie
Others:   



-Hati-

ASSALAMUALAIKUM. Ape kabo semua? sihat? hahaha Alhamdulillah sayo di sini sihat saje *piss. Apa topik yang nak dibincangkan kali ni. Topik kali ni memang terlintas tetiba dalam pikiran ni haaa. Huda just bagi pendapat Huda dalam post kali ni. pendapat orang lain2. Hope apa yang Huda kongsikan dengan korang ni ada yg boleh diambil yang tidak perlu tu just biarkan saja. Korang mesti ada perasaan kan? tipulah kalau tak adakan? kalau tak ada tu namanya bukan manusialah hahaha *gurau2. Alah ada je manusia yang kata hati dia kering tak ada perasaan konon. Sangat membohong. Sebab apa cek kata lagu tu? sebabnya yela as girl la kan mesti korang ada rasa bila tengok mamat hensome sikit je mesti kata hensomenye dia blablabla hahaha tipu ah kalau takada pun tengok artis dalam tv pun dah berangan-angan lebeh en en en? Lumrah perempuan cenggitu. Memang tak semua tapi kebanyakkannyalah cenggitu termasuk sayaaaaaaa hoho. Eleh kalau lelaki pulak berangan-rangan nak kahwin dengan isteri mcm artis yee tak semua *faham2 :P. Membohong lew kalau tak ada perasaan setitik pun. Especially remaja. Macam2 masalah yg tak sepatutnya jadi masalah dijadikan masalah? kankan? sangat complicated tapi tak akan jadi complicated bila boleh handle.

Perasaan yang ada dalam hati ni kadang2 tak betul jugak. Kadang buat kita tertanya-tanya kenapa perlu ada perasaan yang tidak sepatutnya hadir. Macam2 jenis perasaan yang muncul apabila kau rasa something like sedih, marah, gembira or rasa yang pelik2 yg ko nak ia muncul dan ada jugak yang ko taknak ia muncul langsung dalam hidup ko. Mesti korang pernah rasa kan? betul tak? kalau tak betul tu takpe ah tak kesahpung hoho :P *gurau2 hehe. Teman kadang2 pelik juge. Tapi yang pastinya Allah yang hantar semua rasa yang ko rasa selama ni untuk menguji hamba-Nya. As remajalah kan ? ko mesti pernah rasa perkara yang aku tengah rasa sekarang. huish macam serious sangat je kan padahal tak pun hahaha. jap lagi aku cerita pasal aku pulak. okay sambung. haaa yeah perasaan hahahahahahahaahahahaha jom gelak sesama. okay stop gelak jangan gelak bebanyak sgt nanti boleh lupa apa yang ko dah belajar. tak pasai2 hang jadi pelupa pulok. kihkih something yang ko buat ko rasa merepek dan pelik tu pun boleh jadi perasaan yg muncul daripada perbuatan ko. hahaha perasan tak? kadang2 merepek tu boleh jadi hobi hahahahahahahaha macam i lah uolls kehkeh. :3

Aku bila tengah rusing macam2 la aku merepek tapi sorang je yang faham aku hahahaha siapakah tetenetttttttttt rahsia lahbruh hehe. *gedikbenorupenye ish. Bawak bersabar semua saya memang macam ni hahaha bawak bertenang. muah kit lol. okay dah tanak merepek banyak. Siapa yang ada hobi mcam aku yang suka merepek sep sikit hahaha. Sebab tu blog ni menjadi tempat aku untuk manjalankan bisnes merepek aku hahahaahaha harap faham muhehe. okay dari tadi nak sambung tak sambung2 berlanjutan pulak merepek hahahaha maaf2 ^^.Eh tapi seronok gak merepekkan? tapi jangan merepek time kome tengah marah hahaha maunye yang ada pasangan tu putus time tu jugak. tak pasal2 huhuhu berhuhuhu lah kome. Dpat yang faham korang maulah dia layan dapat yang tak faham Innalillah la jawabnye kak/bang oi. hahaha hati2 lah kalian. Meskipun merepek itu akan jadi menarik pabila ada yang sanggup melayan karenah hangpa. Betapa bahagianya lol :D. okay dah stop. Satu perenggan saje pasal 'merepek' je pun tak masuk tajuk lagi ni.

Hati. Yo hati kak yo hati bruh *hahaha nasib bukan bruk yang aku tulis dah tulis tapi terpadam hahaha dan2 si huda ni. Hati yang terbitnya perasaan haahaha cewah. eh betul apa lol. Betul le hati bila happy tak igt sakit tak igt langsung pedih. Akan tetapi *ewah bila sedih, keciwa, patah hati teringatkan peristiwa gembira tetap tak terubat? sebab hati yang terluka tak ada ubat ye tak? kan? boleh je nak ubat ko bedah hati ko kat pakar itu pun klau ada ubatnyalah. sebenarnya tak ada pun istilah yang aku cakap mula2 tadi hati yang luka tak ada ubat. sebenarnya ada je ubatnya. nak tau  apa ubatnya? ubatnya ialah mencuba. Mencuba ni banyak cabang. Yang pertama, mencuba melupakan kejahatan, kedua, mencuba lupakan kemarahan, mencuba menanam kebaikkan, mencuba segala-galanya yang menuju ke arah kebahagiaan. Sebenarnya memang bukan senang untuk mencuba merawat luka hati yang memang dah terluka terok tapi dengan mencuba at least ko dapat melupakan segala yang ko rasa tak patut ada dalam diri ko sekarang dengan mengimbas tentang faktor2 yang membabitkan emosi ko. Yang paling penting berdoa pada yang Maha Esa supaya semua tu reda dengan cepat dan ko taknak ada rasa dendam dalam diri ko. Si Huda ni memang pandai nasihat tapi bila jadi dekat diri sendiri aku pun perlukan bantuan gak tak mampo nak hadap sorang but aku strong enough to handle them okay cewah :p so dun worry bout me kahkahkah.

Okay tadi aku ada cakap aku nak cerita pasal aku yang melibatkan hati ni kan? of course aye ingat mahunye tak ingat pulak. okay lets being the story hahaha. Okay. Pada suatu hari, ada sang kancil yang mengenakan sang buaya hahaha dah stop merepek. Okay kisahnya aku pernah bercinta dengan seorang mamat ni. Tahlah dia ni biasa2 je orangnye. Kenal dia dari form 1 lagi. Yang buat hati tertariknye dia suka menyakat orang hahaha. Bagi aku dia ni faham dengan perangai aku banyak bersabar dengan apa yang aku dah buat kat dia. Halnye bermula bila aku yang mintak clash. Sebabnya aku tak faham dengan hati aku masa tu. Sama ada aku just nak main2kan dia atau memang aku tak tau sebenarnya aku syg dia. hahahahahaahaha sedih toi. Nampak tak betapa teruknya saya ni duluuuu. Baru2 ni aku ada mintak maaf dengan dia ttg apa yang aku dah buat kat dia. Tapi dia just cakap sokay lupakan yang lepas buka buku baru time tu aku tak tau nak cakap apa tapi Alhamdulillah lepas aku minta maaf kat dia aku rasa tenang sangat. Entahlah yang pasti walaupun dia cakap macam tu satu je aku cakap kat dia aku tak akan lupa apa yang aku buat kat dia. Kadang2 apa yang ko buat kat orang akan terjadi kat ko balik walaupun sebenarnya ko tak de niat langsung nak buat macam tu mentang2 lagi perkara yang melibatkan hati. What you give you get back. Mungkin apa yang jadi kat aku sebelum ni dapat dijadikan pengajaran untuk aku sendiri pada masa yang akan datang datang supaya beringat-ingat sebelum membuat tindakan yang tak sepatutnya kemudia menyesal. Manusia buat silap tak ada yang sempurna yang menyempurnakan adalah diri kita sendiri. InsyaAllah sama2 kita beringat. Moga2 dijauhkan yang buruk.

Pengajarannya ialah hati mudah dijaga selagi ingat bahawa apa yang terjadi ada hikmahnya. Allah is fair. He sees. You just wait, okay.